Lagu Rasmi Blog Ini : 'Satelit Puaka' Wings

'satelit puaka,lu patut diibaratkan tergantung di angkasa,bersaksikan dosa..' knpa lagu ni? sebab mulut aku pun puaka jugak hahaha

27 January 2010

'Apa saya bole bantu?'

Salim asal dari Kota Bharu.Lepas beberapa tahun duk korek ilmu kat luar negara (dia study civil engineering),Salim balik bekerja di KL.Lpas 3 4 tahun kerja ngan orang,Salim da rasa bosan.Dia nak bukak company sendiri,company construction (kontraktor katanye).Mula-mula plan nak bukak company kat KL,tp sebab persaingan yg banyak,Salim decide nak balik K.Bharu,bukak company kat sana.Lagi satu,dia pikir dia bole 'show off' skit kat orang-orang kampung (ye la,blaja kat oversea kan,mstila nak tunjuk hasilnye)

Salim da berjaya bukak company,tp office dia masih ada sikit-sikit lagi renovation.Staff pun da ada 2 3 kerat.Satu pagi,masa Salim tgh kemas meja opisnye,ada sorang lelaki masuk.Salim ni ada sifat nak menunjuk skit,so dia pikir dia nak 'act' skit,konon-konon client company dia smua dahsyat-dahsyat

Salim : 'Encik tunggu sebentar ya,saya ada panggilan nak buat' (sambil capai gagang telepon atas meja dia,dan pura-pura dail nombor)

Salim : 'Ya,slamat pagi Datok,apa kabar? Sihat? Owh,itu la saya call Datok ni pun mmg nak inform yg projek korek pasir kat tepi Sg.Golok tu,government da approved,tender dlm RM3 ke RM3.5 juta mcmtu la Datok..ya,ya apa-apa saya akan proceed aja,Datok jgn risau la ya..Trima kasih Datok,trima kasih..'

Bukan main lagi Salim berlakon depan lelaki tadi.Kemdian...

Salim : 'Ya encik,apa yang bole saya bantu?'

Lelaki : 'SAYA DARI TELEKOM,NAK PASANG LINE TELEPON OFFICE ENCIK!'

1 comment:

  1. hahaha best gila cerita ko bro...so sambungan x ada ke...

    ReplyDelete