Lagu Rasmi Blog Ini : 'Satelit Puaka' Wings

'satelit puaka,lu patut diibaratkan tergantung di angkasa,bersaksikan dosa..' knpa lagu ni? sebab mulut aku pun puaka jugak hahaha

16 January 2010

Facebook : Media Sosial Yg Bahaya?


New Straits Times,Sabtu 16hb Januari 2010

PETALING JAYA: A 25 year old student was charged in the Sessions Court yesterday with posting an intimidating comment in the Facebook account of another person

Ok,aku malas nak type smua artikel yg aku baca semalam haha (mmg aku dasar pemalas,mak aku da lama tau).Aku pendekkan crita la,senang skit..Smlm aku baca NST,aku jd bangang jap bila baca artikel di mukasurat 2.Mcm ni:

Sorg student umor 25,nama Mohamad Tasyrif Tajudin kena dakwa di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya.Sebab? ini sebabnya 'Ke nak aku baling bom petrol disana plak?..harga boleh runding...' Mamat ni letak komen kat Facebook kawan dia.Kantoi bila ada orang politik baca n buat repot polis.Kalo ikot ayat yg mamat tu komen,maybe ada kna mengena dgn kes-kes bakar gereja baru-baru ni,aku rasa la (kalo dia ckp pasal nak bom Israel tak tau la plak aku).

Mamat student ASWARA ni kena tahan dibawah Akta Komunikasi Dan Multimedia 1998,boleh dipenjara 12 bulan,atau denda RM50,000,atau dua-dua skali.Yang aku konpius,kalo btol mamat ni kejanya baling bom petrol sepenuh masa,buat hape dia nak discuss psl 'bisnes' dia trang terangan? knp dia tak coverline? tu yg aku pelik.Kalo ikot view aku la,maybe mamat ni dgn kawan dia tu just bergurau,buat lawak bodoh je kt komen FB tu (tp bangang gak,buat lawak pasal isu sensitif bt hape,haha)

So pengajaran disini: JANGAN SEKALI SEKALA BUAT KOMEN PSL ISU-ISU SENSITIF,PERKAUMAN,PERIHAL AGAMA EVEN KORG JUST BERGURAU ATAU NAK BUAT LAWAK BODOH KAT FACEBOOK

P/S: kalo korg nak kena 'Rolex' atau tido balai,korg buat la,aku tak nak!

2 comments:

  1. "ni la masa nk reunion kt balai" hahaha

    ReplyDelete
  2. Tu bangang namanye...
    sib baik bukan adik aku.
    kalau tidak kompom kene free kick ngan aku.
    muahaha...

    ReplyDelete